Sobre el nostre Programa Cultura d’Empresa

Enllaç presentació estudi Institut d’Intangibles i Federació Empresarial Gran Penedès – FEGP als mitjans – Article Eix Diari 

Video i nota prensa RTVVilafranca – Estudi pioner indicadors estratègics Cultura d’Empresa Institut d’Intangibles

Estudi Estratègic cultura d’empresa elaborat per l’Institut d’Intangibles amb empreses FEGP – LaFura Diari

Un model per resaltar la Cultura d’ Empresa com a palanca diferencial i estratègica per generar oportunitats de valor. Mitjançant la gestió i l’anàlisi simultani (tangible + intangible) de la manera de fer, actuar, decidir, organitzar-se, relacionar-se i explicar-se, ,arriba a obtenir una avantatge diferencial a partir de l’aconseguir una optimització del propòsit, del compromís i de la contribució, tant de l’organització com dels seus integrants, que es materialitza en la consecució de les estratègies i objectius proposats.

S’analitza de forma adaptada a la realitat de l’organització com es desenvolupa l’objecte social, intern i extern de la organització a partir de l’examinació de :

  1. Estrategia, objectius, polítics, plans de gestió i d’operació i seguiment. Monitorització i rendició de comptes.
  2. Creences i valors, comportament, estil de lideratge i trets diferencials de “personalitat organitzacional”. Idiosincràsia.
  3. Coneixements, trets intelectuals, organització i funcionament, mitjans materials, procés de presa de decisions i gestió de la informació.
  4. Relacions i comunicació, mitjans emprats, feedback, aprenentatge i observació de tendències, maneres de conviure i gestió de conflictes.

Objetius del Programa

  • Donar a conèixer els elements que configuren la “Cultura d’Empresa”, tinguent en compte que “la personalitat corporativa” es pot alinear amb l’estatègia i els objectius de l’empresa.
  • Donar a conèixer els criteris aplicables a cada element per a la seva implementació satisfactòria. Incorporar els objectius dels stakeholders (grups d’interés).
  • Proposar la “visió integral” (tangible + intangible) que provoca resultats simultanis (tangibles + intangibles) per cada plà específic.
  • Incorporar la rendició de comptes a partir de la seva monitorització, amb el control i seguiment dels indicadors de gestió proposats.
  • Contemplar noves tendències organitzacionals (noves formes d’organització, de realitzar el treball, nous llocs i competències, etc.), de consum, de producció, etc.
  • Desenvolupar formació especifica ad-hoc, programes de sensibilització, etc.

Destinat a : qualsevol organització, ja sigui pública, privada o mixta, amb o sense ànim de lucre que vulgui destacar i rescatar tot el seu potencial com a valor diferencial per generar resultats globals.

Gràfic Programa Cultura d'Empresa Intangibles Institut

Col·laboradors / Participants

Logos-participantes-PEC-Insittuto-Intangibles